Wikipedia .

, , .


( Wikipedia),


.

 

 
 




 
 

, , . 182 Wikipedia .
2 - (140 ).
3 (129) - (108).
4 (97) (94), , , .
 


.
 
1 - ( 130 Wikipedia).
2 (104 ).
3 (95) (91), , .
4 , , (86) (85), , .
 

 





313 , . :
  • , (1608-1674) 94 ;
  • , (1797-1851) 93;
  • , (1930-2008) 90;
  • , (1791-1871) 90;
  • , (1795-1821) 87;
  • , (1759-1797) 85;
  • , (1883-1967) 81;
  • , (1804-1881) 81;
  • III (1738-1820) 81;
  • , (1772-1823) 78;
  • II (1630-1685) 76;
  • -, (1857-1941) 75;
  • , (1912-1990) 73;
  • II (1633-1701) 73;
  • , (1748-1832) 69;
  • , (1688-1744) 69;
  • , (1897-1974) 66;
  • , (1697-1764) 66;
  • и, (1819-1900) 63;
  • V (1470-1483) 61;
  • , (1879-1970) 60;
  • , (1917-2012) 59;
  • , (1828-1882) 59;
  • ϸ, (1659-1695) 59;
  • , (1572-1631) 59;
  • , (1910-1983) 58;
  • -, (1903-1995) 58;
  • , (1927-2004) 57;
  • , (1903-2003) 57;
  • , (1910-2013) 56;
  • , (1866-1943) 56;
  • , (1552-1599) 56;
  • , (1920-2012) 55;
  • , (1909-1994) 55;
  • , (1857-1952) 55;
  • , (1889-1975) 54;
  • , (1875-1968) 54;
  • , (1842-1924) 54;
  • , (1118-1170) 54;
  • , (1929-2010) 52;
  • , (1907-1989) 52;
  • , (1904-2000) 52;
  • , (1904-1996) 52;
  • , (1708-1778) 52;
  • , (1897-1967) 51;
  • -, (1889-1982) 51;
  • , ((1882-1956) 51;
  • , (1832-1919) 51;
  • (1887-1969) 50;
  • , (1868-1946) 50;
  • , (1784-1865) 50;
  • (1496-1533) 50;
  • , (1573-1652) 49;
  • (1155-1183) 49;
  • , (1933-2017) 48;
  • , (1912-2004) 48;
  • , (1812-1889) 48;
  • , (1800-1862) 48;
  • , (1792-1878) 48;
  • , (1743-1820) 48;
  • , (1910-2002) 47;
  • -, (1799-1869) 47;
  • , (1762-1812) 47;
  • , (1584-1622) 47;
  • (1489-1541) 47;
  • , (1919-1989) 46;
  • , (1913-1991) 46;
  • , (1644-1718) 46;
  • , (1864-1958) 45;
  • , (1824-1889) 45;
  • , (1810-1865) 45;
  • (1939-1999) 44;
  • , (1911-1994) 44;
  • , (1857-1936) 44;
  • , (1847-1933) 44;
  • , (1770-1828) 44;
  • , (1702-1761) 44;
  • , (1630-1677) 44;
  • , (1943-2019) 43;
  • , (1929-2020) 43;
  • , (1801-1890) 43;
  • , (1918-1995) 42;
  • , (1873-1958) 42;
  • , (1847-1929) 42;
  • , (1779-1848) 42;
  • -, (1693-1768) 42;
  • , (1943-2010) 41;
  • , (1926-2003) 41;
  • , (1720-1764) 41;
  • , (1543-1623) 41;
  • , (1913-1996) 40;
  • , (1893-1943) 40;
  • , (1892-1972) 40;
  • , (1831-1914) 40;
  • , (1746-1794) 40;
  • , (1738-1805) 40;
  • , (1717-1797) 40;
  • , (1906-1976) 39;
  • , (1824-1910) 39;
  • , (1946-1978) 38;
  • , (1939-2018) 38;
  • , (1833-1885) 38;
  • , (1925-2020) 37;
  • , (1920-1999) 37;
  • , (1912-2009) 37;
  • , (1820-1914) 37;
  • (1775-1852) 37;
  • , (1563-1626) 37;
  • , (1929-1994) 36;
  • , (1922-1992) 36;
  • , (1920-1999) 36;
  • , (1882-1977) 36;
  • , (1842-1900) 36;
  • , (1815-1882) 36;
  • , (1738-1814) 36;
  • , (1732-1792) 36;
  • , (1934-2011) 35;
  • , (1934-1982) 35;
  • , (1923-2012) 35;
  • (1885-1969) 35;
  • , (1891-1969) 35;
  • , (1854-1931) 35;
  • , (1830-1894) 35;
  • , (1814-1897) 35;
  • (1796-1817) 35;
  • , (1787-1833) 35;
  • , (1782-1859) 35;
  • , (1710-1778) 35;
  • , (1685-1721) 35;
  • , (1927-2017) 34;
  • , (1921-2005) 34;
  • , (1877-1910) 34;
  • , (1838-1907) 34;
  • , (1837-1909) 34;
  • , (1836-1914) 34;
  • , (1827-1861) 34;
  • -, (1803-1873) 34;
  • , (1902-1986) 33;
  • , (1900-1995) 33;
  • , (1889-1967) 33;
  • , (1888-1976) 33;
  • , (1882-1974) 33;
  • I (1819-1880) 33;
  • , (1944-2002) 32;
  • , (1908-1975) 32;
  • (1906-1985) 32;
  • , (1892-1983) 32;
  • , (1869-1944) 32;
  • , (1611-1660) 32;
  • , (1944-2013) 31;
  • , (1924-2015) 31;
  • , (1877-1959) 31;
  • , (1928-1998) 31;
  • , (1872-1913) 31;
  • , (1851-1898) 31;
  • , (1605-1682) 31;
  • , (1934-2005) 30;
  • , (1923-1984) 30;
  • , (1923-1984) 30;
  • , (1894-1976) 30;
  • , (1873-1935) 30;
  • , (1868-1927) 30;
  • , (1775-1818) 30;
  • (1751-1775) 30;
  • , (1961-2010) 29;
  • , (1942-2019) 29;
  • , (1925-2011) 29;
  • , (1914-1999) 29;
  • , (1899-1960) 29;
  • , (1892-1978) 29;
  • , (1858-1924) 29;
  • , (1836-1911) 29;
  • , (1814-1893) 29;
  • , (1810-1873) 29;
  • , (1775-1834) 29;
  • (1631-1660) 29;
  • II (1158-1186) 29;
  • , (1966-2018) 28;
  • , (1937-2015) 28;
  • , (1920-2004) 28;
  • , (1915-2010) 28;
  • , (1915-2003) 28;
  • , (1907-1990) 28;
  • , (1868-1937) 28;
  • , (1867-1921) 28;
  • , (1862-1900) 28;
  • , (1862-1933) 28;
  • , (1831-1900) 28;
  • (1724-1751) 28;
  • , (1948-2010) 27;
  • , (1941-2020) 27;
  • , (1922-2011) 27;
  • -, (1922-2011) 27;
  • , (1908-1981) 27;
  • , (1889-1952) 27;
  • , (1881-1965) 27;
  • (1867-1931) 27;
  • , (1863-1948) 27;
  • , (1840-1911) 27;
  • -, (1840-1911) 27;
  • , (1792-1878) 27;
  • -, (1671-1713) 27;
  • , (1578-1634) 27;
  • (1156-1189) 27;
  • , (1946-2010) 26;
  • , (1920-2018) 26;
  • , (1883-1953) 26;
  • , (1853-1922) 26;
  • , (1812-1852) 26;
  • (1766-1828) 26;
  • (1737-1813) 26;
  • , (1711-1779) 26;
  • , (1650-1687) 26;
  • , (1558-1594) 26;
  • , (1519-1579) 26;
  • , (1936-1990) 25;
  • , (1928-2012) 25;
  • , (1911-2010) 25;
  • , (1905-1998) 25;
  • , (1902-1968) 25;
  • , (1890-1982) 25;
  • , (1883-1945) 25;
  • , (1869-1944) 25;
  • , (1863-1945) 25;
  • , (1855-1919) 25;
  • , (1821-1862) 25;
  • , (1789-1855) 25;
  • , (1732-1811) 25;
  • , (1725-1807) 25;
  • (1721-1765) 25;
  • , (1504-1553) 25;
  • , (1945-2018) 24;
  • , (1944-1994) 24;
  • , (1928-2016) 24;
  • , (1916-2000) 24;
  • , (1906-1984) 24;
  • , (1890-1966) 24;
  • , (1880-1912) 24;
  • , (1879-1954) 24;
  • (1878-1957) 24;
  • , (1875-1919) 24;
  • , (1871-1955) 24;
  • , (1824-1913) 24;
  • , (1813-1893) 24;
  • , (1689-1762) 24;
  • , (1674-1707) 24;
  • , (1551-1623) 24;
  • (1321-1362) 24;
  • , (1961-1998) 23;
  • , (1950-2018) 23;
  • , (1935-1995) 23;
  • , (1934-2006) 23;
  • , (1928-1957) 23;
  • , (1911-1977) 23;
  • (1906-1964) 23;
  • , (1904-1980) 23;
  • , (1891-1975) 23;
  • , (1881-1964) 23;
  • , (1872-1910) 23;
  • , (1872-1961) 23;
  • , (1850-1934) 23;
  • , (1839-1918) 23;
  • , (1839-1909) 23;
  • , (1831-1915) 23;
  • (1827-1902) 23;
  • , (1802-1873) 23;
  • (1774-1850) 23;
  • , (1772-1864) 23;
  • , (1765-1847) 23;
  • , (1725-1797) 23;
  • , (1567-1619) 23;
  • , (1948-2006) 22;
  • , (1947-1978) 22;
  • , (1919-2011) 22;
  • , (1914-2018) 22;
  • , (1907-2003) 22;
  • , (1903-1983) 22;
  • , (1886-1946) 22;
  • , (1879-1919) 22;
  • , (1879-1961) 22;
  • , (1872-1942) 22;
  • , (1863-1944) 22;
  • , (1860-1908) 22;
  • , (1852-1927) 22;
  • , (1851-1928) 22;
  • , (1849-1915) 22;
  • , (1795-1821) 22;
  • (1770-1840) 22;
  • , (1715-1787) 22;
  • , (1706-1761) 22;
  • , (1603-1683) 22;
  • , (1580-1627) 22;
  • , (1571-1641) 22;
  • , (1956-1989) 21;
  • , (1930-1985) 21;
  • (1924-2002) 21;
  • , (1909-1998) 21;
  • , (1904-1978) 21;
  • , (1887-1983) 21;
  • , (1879-1960) 21;
  • , (1872-1967) 21;
  • , (1872-1956) 21;
  • , (1861-1922) 21;
  • , (1859-1947) 21;
  • , (1845-1914) 21;
  • , (1843-1932) 21;
  • , (1826-1875) 21;
  • , (1792-1852) 21;
  • , (1696-1785) 21;
  • , (1694-1773) 21;
  • , (1640-1709) 21;
  • , (1572-1632) 21.
  •  










    329 , . :
  • , ( 1943 ) 84 ;
  • , (1986) 78;
  • , (1986) 78;
  • , (1947) 77;
  • , (1984) 74;
  • , (1986) 72;
  • , (1980) 71;
  • (2013) 70;
  • , (1972) 70;
  • , (1964) 68;
  • , (1973) 66;
  • , (1966) 66;
  • , (1926) 66;
  • , (1995) 65;
  • , (1982) 65;
  • (1957) 64;
  • , (1989) 62;
  • , (1980) 62;
  • , (1945) 61;
  • (2015) 60;
  • , (1992) 59;
  • , (1938) 59;
  • , (1989) 58;
  • Β, (1958) 58;
  • , (1950) 58;
  • , (1990) 56;
  • , (1985) 55;
  • , (1974) 55;
  • , (1982) 54;
  • , (1960) 54;
  • , (1952) 53;
  • , (1925) 53;
  • , (1985) 52;
  • , (1956) 52;
  • , (1951) 52;
  • , (1973) 51;
  • , (1967) 51;
  • , (1961) 51;
  • , (1981) 50;
  • , (1950) 50;
  • , (1976) 49;
  • , (1971) 49;
  • , (1969) 49;
  • , (1956) 49;
  • , (1992) 48;
  • , (1993) 47;
  • , (1976) 47;
  • , (1956) 47;
  • , (1944) 47;
  • , (1938) 47;
  • , (1980) 46;
  • , (1971) 46;
  • , (1963) 46;
  • (1961) 46;
  • , (1949) 46;
  • , (1944) 46;
  • (2018) 45;
  • , (2000) 45;
  • , (1991) 45;
  • , (1982) 45;
  • , (1982) 45;
  • , (1948) 44;
  • , (1972) 44;
  • , (1966) 44;
  • (1954) 44;
  • , (1946) 44;
  • , (1967) 43;
  • , (1993) 42;
  • , (1981) - 42;
  • , (1974) 42;
  • , (1957) 42;
  • , (1933) 42;
  • , (1991) 41;
  • , (1981) 41;
  • , (1989) 40;
  • , (1972) 40;
  • , (1968) 40;
  • , (1959) 40;
  • , (1947) 40;
  • -, (1996) 39;
  • , (1980) 39;
  • , (1959) 39;
  • , (1956) 39;
  • , (1947) 39;
  • , (1941) 39;
  • -, (1999) 38;
  • -, (1990) 38;
  • , (1988) 38;
  • (1988) 38;
  • , (1984) 38;
  • , (1982) 38;
  • , (1981) 38;
  • (1969) 38;
  • , (1969) 38;
  • , (1958) 38;
  • (1997) 37;
  • , (1989) 37;
  • , (1987) - 37;
  • , (1975) 37;
  • , (1971) 37;
  • . . (1963) 37;
  • , (1925) 37;
  • , (1978) 36;
  • , (1976) 36;
  • , (1967) 36;
  • , (1966) 36;
  • , (1966) 36;
  • , (1940) 36;
  • -, (2000) 35;
  • , (1996) 35;
  • , (1988) 35;
  • (1982) 35;
  • , (1963) 35;
  • , (1989) 34;
  • -, (1984) 34;
  • , (1950) 34;
  • , (1931) 34;
  • -, (1997) 33;
  • , (1985) 33;
  • , (1982) 33;
  • , (1981) 33;
  • , (1951) 33;
  • , (1994) 32;
  • , (1992) 32;
  • , (1991) 32;
  • , (1985) 32;
  • , (1982) 32;
  • , (1982) 32;
  • , (1980) 32;
  • , (1975) 32;
  • , (1972) 32;
  • , (1968) 32;
  • , (1960) 32;
  • , (1955) 32;
  • , (1935) 32;
  • , (1989) 31;
  • , (1986) 31;
  • , (1986) 31;
  • , (1983) 31;
  • , (1982) 31;
  • , (1980) 31;
  • , (1964) 31;
  • , (1962) 31;
  • , (1962) 31;
  • , (1961) 31;
  • , (1953) 31;
  • (1995) 30;
  • , (1993) 30;
  • (1990) 30;
  • , (1989) 30;
  • , (1983) 30;
  • , (1981) 30;
  • , (1971) 30;
  • , (1968) 30;
  • , (1966) 30;
  • -, (1965) 30;
  • , (1965) 30;
  • , (1963) 30;
  • , (1963) 30
  • , (1946) 30;
  • ̸, (1936) 30;
  • , (2000) 29;
  • , (1971) 29;
  • , (1970) 29;
  • , (1969) 29;
  • , (1963) 29;
  • , (1950) 29;
  • , (1991) 28;
  • , (1991) 28;
  • , (1990) 28;
  • , (1988) 28;
  • , (1985) 28;
  • , (1984) 28;
  • , (1983) 28;
  • , (1981) 28;
  • , (1975) 28;
  • , (1972) 28;
  • , (1972) 28;
  • , (1969) 28;
  • , (1963) 28;
  • , (1949) 28;
  • , (1947) 28;
  • (1945) 28;
  • -, (1986) 27;
  • -, (1985) 27;
  • , (1984) 27;
  • , (1983) 27;
  • , (1977) 27;
  • , (1972) 27;
  • , (1958) 27;
  • , (1958) 27;
  • , (1950) 27;
  • , (1946) 27;
  • , (1946) 27;
  • , (1939) 27;
  • , (1997) 26;
  • (1989) 26;
  • , (1984) 26;
  • , (1981) 26;
  • (1979) 26;
  • , (1977) 26;
  • , (1976) 26;
  • , (1971) 26;
  • , (1970) 26;
  • - (1968) 26;
  • , (1966) 26;
  • , (1966) 26;
  • , (1965) 26;
  • , (1965) 26;
  • -, (1955) 26;
  • , (1954) 26;
  • , (1949) 26;
  • , (1943) 26;
  • -, (1942) 26;
  • , (1939) 26;
  • (1936) 26;
  • , (2000) 25;
  • , (1999) 25;
  • , (1992) 25;
  • , (1988) 25;
  • , (1986) 25;
  • Lady Sovereign (1985) 25;
  • , (1985) 25;
  • (1985) 25;
  • , (1978) 25;
  • Ē, (1975) 25;
  • -, (1967) 25;
  • , (1964) 25;
  • , (1960) 25;
  • , (1956) 25;
  • , - (1954) 25;
  • , (1953) 25;
  • , (1952) 25;
  • , (1948) 25;
  • , (1944) 25;
  • , (1940) 25;
  • , (1991) 24;
  • -, (1990) 24;
  • , (1989) 24;
  • , (1989) 24;
  • (1987) 24;
  • , (1987) 24;
  • , (1986) 24;
  • , (1984) 24;
  • , (1980) 24;
  • , (1978) 24;
  • , (1976) 24;
  • , (1975) 24;
  • , (1968) 24;
  • , (1962) 24;
  • , (1951) 24;
  • , (1949) 24;
  • , (1945) 24;
  • , (1942) 24;
  • -, (1997) 23;
  • , (1993) 23;
  • , (1993) 23;
  • , (1991) 23;
  • , (1990) 23;
  • , (1988) 23;
  • (1978) 23;
  • , (1977) 23;
  • , (1977) 23;
  • , (1974) 23;
  • , (1973) 23;
  • (1971) 23;
  • , (1970) 23;
  • , (1965) 23;
  • , (1957) 23;
  • , (1955) 23;
  • , (1951) 23;
  • , (1948) 23;
  • , (1947) 23;
  • , (1943) 23;
  • , (1939) 23;
  • , (1938) 23;
  • , (1934) 23;
  • , (1933) 23;
  • , (1931) 23;
  • , (1930) 23;
  • (1994) 22;
  • , (1992) 22;
  • , (1989) 22;
  • , (1987) 22;
  • , (1986) 22;
  • , (1983) 22;
  • , (1982) 22;
  • Β, (1974) 22;
  • (1974) 22;
  • , (1971) 22;
  • -, (1970) 22;
  • , (1965) 22;
  • , (1963) 22;
  • , (1959) 22;
  • , (1953) 22;
  • , (1951) 22;
  • , - (1948) 22;
  • , (1944) 22;
  • , (1944) 22;
  • , (2000) 21;
  • (1995) 21;
  • , (1990) 21;
  • , (1989) 21;
  • , (1987) 21;
  • , (1987) 21;
  • , (1987) 21;
  • , (1980) 21;
  • (1979) 21;
  • , (1978) 21;
  • DJ Fresh (1977) 21;
  • , (1974) 21;
  • , (1970) 21;
  • , (1966) 21;
  • , (1965) 21;
  • , (1965) 21;
  • , (1964) 21;
  • (1964) 21;
  • , (1962) 21;
  • , (1962) 21;
  • , (1961) 21;
  • , (1961) 21;
  • , (1958) 21;
  • , (1950) 21;
  • , (1950) 21;
  • , (1950) 21;
  • , (1949) 21;
  • , (1945) 21;
  • , (1936) 21;
  • , (1935) 21.
  •  





    , ( 2020 ) , 654 . :
  • 88 ;
  • 17 ;
  • 13 - ;
  • 11 "".
  •  



    40